niedziela, 24 sierpnia 2008

Kobieta wtedy...

Dziś podczas buszowania po internecie przeczytałam na forum komentarz jednego pana.
Najpierw dostałam ataku śmiechu, a potem pobiegłam sobie zmierzyć temperaturę...


"Kobieta jest istotą pośrednią, która nie została stworzona na obraz i podobieństwo Boga. To naturalny porządek rzeczy, że kobieta ma służyć mężczyźnie".
Św. Augustyn (354-430r.), filozof i teolog chrześcijański.

"Wartość kobiety polega na jej zdolnościach rozrodczych oraz możliwości wykorzystania do prac domowych".
Św. Tomasz z Akwinu (1225-1274r.), Ojciec Kościoła katolickiego".

"Kobieta powinna zasłaniać oblicze, bowiem nie zostało ono stworzone na obraz Boga".
Św. Ambroży (340-397r.), Ojciec i doktor kościoła.

"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj: to diabeł!
Ona jest swoistym piekłem".
Kapokrates, założyciel klasztoru.

"Kobiety są błędem natury z tym ich nadmiarem wilgoci, temperaturą ciała świadczącą o cielesnym i duchowym upośledzeniu są rodzajem kalekiego, chybionego, upośledzonego mężczyzny?".
Św. Tomasz z Akwinu (1225-1274r.), Ojciec Kościoła katolickiego.

"Kobiecie przystoi jedynie szata żałobna. Skoro tylko przekroczy próg wieku dojrzałego, winna zasłonić swe gorszące oblicze, by nie utracić swej szczęśliwości wiecznej".
Tertulian (ok. 160-po 220r.), Ojciec kościoła.

"Kobiecie nie wolno mieszkać w pobliżu kościoła".
Ustalenie synodu w Coyaca (1050r.)

"U kobiety sama świadomość jej istnienia powinna wywołać wstyd".
Clemens Alexandrinus (215r.)

"Kobietom nie wolno we własnym imieniu pisać ani otrzymywać listów".
Ustalenie synodu w Ewirze (IV w. n.e.)


A tak poza konkursem:
bajka na Cartoonie, a w niej tekst Omiego Gluta (?)
"- Może moi rodzice są tłuści, głupi i śmierdzą, ale i tak do nich wrócę. Dziś ojcu umyję zęby."
Hee???

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Jako Kobieta, czyli półprodukt mężczyzny, piszę do ciebie ten post (to też w końcu forma listu) w nadziei że go nie odczytasz sama lecz przy pomocy Rolady, oraz że nikt się nie połapie że go napisałam, znaczy ja go wcale nie pisze!!! Naprawdę!!!

Ewka pisze...

Ja, wstydliwa kobieta, z długą grzywką, która przesłania mi pół twarzy, piszę za pomocą ręki Rolady tę odpowiedź. Rzeczywiście termometr wskazał, żem chora i idę się leczyć. Rolada potwierdza fakt, żem diabeł straszny i ino do rodzenia się nadaję. A teraz idę pozmywać po raz dziesiąty z rzędu naczynia...

shell pisze...

Szczerze powiem, że mi ulżyło. Bom już myślała, że do niczego się nie nadaję;D PS.Jutro pójdę mierzyć odległość domu od kościoła.

Anonimowy pisze...

:D Normalnie się uśmiałam :)
S.L.K.

Anonimowy pisze...

jak tu pogodzić się z myślą, że gdyby nie kobiety - to nie byłoby tych wszystkich najmądrzejszych???? idę zmierzyć sobie temperaturę :)))) ***

Anonimowy pisze...

Ewka, to poglądy są z ery mamutów... niemalże. Nie czytaj tego, bo się pochorujesz ;)

Ewka pisze...

Tego co napiszę, to i tak nie czytam:D

Powered By Blogger